Gładzior
MOD Team
![MOD Team MOD Team](http://images3.fotosik.pl/182/ba23ce465e327077.png)
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:33, 07 Mar 2009 Temat postu: Regulamin forum |
|
I. Na łamach forum kategorycznie zabrania się:
1. Umieszczania treści obraźliwych lub oszczerczych względem KOGOKOLWIEK.Dotyczy to w szczególności:
a. wypowiedzi skierowanych do innych użytkowników forum
b. wypowiedzi skierowanych do osobowości prawnych, grup wyznaniowych, mniejszości rasowych
2. Umieszczania treści wulgarnych, przez co rozumie się:
a. niewyszukane słownictwo
b. pornografię
c. przemoc i treści drastyczne
3. Uprawiania i propagowania piractwa, przez co rozumie się m.in.:
a. łamanie praw autorskich lub umożliwianie tego innym, czyli:
* udostępnianie cracków, seriali, keygenów, loaderów, regkeyów
* udostępnianie innego nielegalnego lub nielegalnie uzyskanego oprogramowania
* udostępnianie informacji pozwalających użytkować lub w oczywisty sposób zdobyć rzeczy wcześniej wymienione
* pytanie o informacje umożliwiające zdobycie/użytkowanie rzeczy wcześniej wymienionych
4. Umieszczania treści niezgodnych z polskim prawem (nieujętych w punktach 1-3)
II. Użytkownik zobowiązany jest dbać o porządek na forum; w tym celu należy:
1. Unikać zakładania wątków dotyczących tematów wielokrotnie już omówionych i kwestii uznawanych na forum za oczywiste. By tego uniknąć, należy:
a. poszukać samodzielnie odpowiedzi za pomocą popularnych wyszukiwarek internetowych (www.google.pl lub [link widoczny dla zalogowanych]).
b. upewnić się, że rozwiązanie problemu nie znajduje się w zasięgu ręki w postaci instrukcji do danego urządzenia/programu.
2. Unikać powielania istniejących już wątków. Przed założeniem wątku dotyczącego jakiegoś aktualnego zagadnienia sprawdź na kilku ostatnich stronach w danym dziale, czy topik na ten temat nie został już założony.
3. Nie dublować kont - każde zdublowane konto zostanie zbanowane. Jeśli masz problem z kontem zgłoś się do administracji.
4. Nowe wątki zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej - najwyżej zostanie przeniesiony przez moderatora.
5. Powstrzymywać się przed umieszczaniem podobnych tematów/postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie jest postrzegane jako zaśmiecanie forum. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w swoim poprzednim topiku (w którym była o tym mowa) zamiast zakładać nowy.
6. Wątki tytułować konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą - czyli nie: "Pomocy!", "Co się dzieje?", "Pilne!" etc. Pamiętaj, że nadając topikowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi.
7. Nie zamieszczać linków do stron/plików mogących spowodować uszkodzenie bądź zawieszenie komputera/przeglądarki. W ekstremalnych przypadkach takie osoby będą banowane bez ostrzeżenia.
8. Powstrzymywać się od zamieszczania prywatnej korespondencji (e-maili, logów, PW, etc.) bez zgody rozmówcy.
9. Unikać zamieszczania w danym wątku kilku swoich postów z rzędu - jeżeli pojawia się potrzeba dopisania czegoś do wysłanego już posta, należy skorzystać z opcji "edytuj".
10. Unikać zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (sprawy prywatne należy załatwiać przez PW).
11. Powstrzymywać się od zamieszczania postów nic niewnoszących do dyskusji, np. o treści " ", "zgadzam się w pełni z przedmówcą", oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego uczestnika forum. Niedozwolone jest umieszczanie postów o treści "Było!", "Szukaj!" bez podania pytającemu dokładniejszych wskazówek (np. linka do tematu, w którym dane zagadnienie było omawiane, lub haseł pomocnych przy korzystaniu z wyszukiwarki forum/internetowej).
III. Kary i ograniczenia
1. Posty i wątki niezgodne z regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez moderatorów.
2. Awatary, podpisy i inne pola pozostawione do dyspozycji użytkownika również mogą być modyfikowane, usuwane a niekiedy blokowane, jeżeli będą zawierać niedozwolone treści.
3. Użytkownicy nagminnie łamiący regulamin i ignorujący upomnienia moderatorów powinni liczyć się z zablokowaniem dostępu do forum. Także jednorazowe przewinienia uznane przez któregoś z administratorów/moderatorów za ciężkie mogą zaowocować tym samym bez uprzedniego upomnienia.
a. Zablokowanie dostępu do forum (zwane banem) może mieć następujący charakter:
* czasowy określony - konto użytkownika zostanie zablokowane na czas określony przez moderatora w momencie zablokowania. Po upływie tego czasu konto zostanie odblokowane.
* czasowy nieokreślony - konto użytkownika zostanie zablokowane na czas bliżej nikomu nieznany. Smile
* permanentny - konto zostanie zablokowane na zawsze bądź usunięte z bazy forum.
b. Niezależnie od czasu trwania bana, a stosownie do przewinień użytkownika i możliwości technicznych, konto może być zablokowane:
* imiennie - użytkownik nie będzie mógł zalogować się ze swoim nickiem, ale będzie mógł przeglądać forum lub założyć nowe konto.
* poprzez IP komputera (a w skrajnych wypadkach całej podsieci) - użytkownik w ogóle nie będzie mógł się połączyć z forum z danego IP.
c. Zwykłe przewinienia (o ile administracja nie zdecyduje inaczej) będą punktowane według tzw. 'punktacji systemu ostrzeżeń' (po 5 ostrzeżeniach użytkownik zostaje zbanowany)
Ostatnio zmieniony przez Gładzior dnia Śro 9:20, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|